17 April 2013, 16:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2013, 18:59 door BartWillem.)
Arjan. schreef:Tja, die luxe heeft niet iedereen. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om in een oude auto te rijden en het alleen kunnen betalen omdat de vaste lasten laag zijn.
Ik heb het ook niet heel breed, maar die V70 kost me nu 800 Euro per jaar aan wegenbelasting, hetzelfde bedrag aan onderhoud (doe ik niet zelf: zo'n V70 is veel te modern voor me) en ik betaal ook nog eens flink wat bijtelling en BTW-bijtelling. Op zich niet erg allemaal, maar ik rij voortaan een stuk minder vergeleken met voorgaande jaren. Die V70 bevalt verder prima, maar de auto heeft lang niet zoveel charme als een leuke 240. Plus dat een 240 interessanter is i.v.m. bijtelling tegen dagwaarde, en de wegenbelasting boeit me dan niet zo heel erg: als 'ie belastingvrij is, is dat meegenomen maar het is geen must (ik zou bijvoorbeeld ook gewoon een '89'er kunnen kopen, net zoals ik in het verleden heel veel belastingplichtige hobby-auto's gehad heb).
Edit: DIEPE zucht!

En de stichting Autobelangen (die ooit hier reageerden om donaties en leden te werven) heeft zich al neergelegd bij een algehele verhoging van de leeftijdsgrens naar 40 jaar (optie 4 dus): http://fd.nl/economie-politiek/521558-13...-oldtimers