Citaat:Echte rijdend cultureel erfgoed
Weekers is bereid een ultieme poging te wagen om een combinatie van maatregelen 3, 4, 5 (kwarttarief, grens naar 40 jaar, 30-dagenkaart) te maken. Hij geeft aan dat het niet meer dan 20 miljoen +/- enkelen miljoenen mag kosten, en dat richting of boven 30 miljoen wat hem betreft echt geen optie is omdat het dekkingsvraagstuk dan ook een stuk moeilijker wordt.
Weekers heeft zelf aangegeven dat het kwarttarief bij 30/40 jaar (optie 3) ca. €22mln minder bezuiniging oplevert.
De 30-dagenkaart (optie 5) lijkt mij inderdaad onpraktisch en zal in praktijk mogelijk duurder uitvallen. Optie 2 (vrijstelling bij 30/40 jaar) kost ca. €36mln. Die optie is dus te duur, en wordt ook niet meegenomen. Maar dan zal de optie 4 (alles vrijstelling bij 40jaar) ook wel te duur zijn.
Dus ik weet niet wat hij ervan wil maken, maar dan komt optie 3 er toch gewoon uit, met symbolische optie een 30-dagenkaart (klaar om afgeschoten te worden)? En als sigaar uit eigen doos worden de auto's van 50jaar ook vrijgesteld zeker...
oudevolvo schreef:Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.Precies dat lijkt mij ook ja. (we vallen in herhaling
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.

Mijn compromis zou dan zijn; kwarttatief voor iedereen bij 35 jaar en vrijstelling bij 50 jaar. Aangevuld met een overgangsregeling van de huidige 30 naar 35 jaar. Moet gezien de andere opties passen binnen de gewenste bezuiniging.
BartWillem schreef:Edit: m'n artikel is zojuist bij Auto Motor Klassiek online geplaatstLeuk!