11 April 2013, 18:38
Mijn stationair is te laag met de aw71 in N. Soms ook weer niet trouwens. Maar ik denk dat ik het probleem moet zoeken in een restrictieve uitlaat, en dan met name de kat. Om het milieu te sparen (bla) had ik de voorste pijp tot aan de middendemper van een donor genomen, dus inclusief katalysator. Gisteren toen de auto stationair aan het draaien was zag ik een flinke rookontwikkeling van onder de auto komen. Op mijn knietjes om te kijken, en tot mijn stomme verbazing bleek de kat roodgloeiend. Alsof-ie net gelast was, zo roodgloeiend. Ik heb geen zin om een klein fortuin aan een nieuwe te spenderen, dus net op de sloop een goeie voorpijp gescoord voor een joet. De lambda erin lassen en dan eronder.
Hoe dan ook Dop, volgens mij heb ik ook nog ergens een electronisch tellerhuis liggen met kapotte dagteller. Anders pb ik je wel, want op zich een goed idee.
Het andere probleem, dat van de weiger-overdrive, lijkt opgelost. Het relais eruit gehad en de verbindingen even aangetipt met een soldeerbout. Weer een kinderziekte minder.
Moet me overigens van het hart dat ik er-rug tevreden ben met de ombouw. Die B230FB met z'n 130pk doet de auto goed. Meekomen met het moderne verkeer? Geen verhaal. Dat automaat-rijden is nog steeds een beetje wennen maar heeft ook wel weer wat tijdens de spitsuurtjes en de volle A10 hier in Amsterdam. Af en toe in stand 2 om terug te schakelen voor een bocht of effe door te trekken (ik blijf natuurlijk een bmw-rijder met alle aso-trekjes van dien).
Hoe dan ook Dop, volgens mij heb ik ook nog ergens een electronisch tellerhuis liggen met kapotte dagteller. Anders pb ik je wel, want op zich een goed idee.
Het andere probleem, dat van de weiger-overdrive, lijkt opgelost. Het relais eruit gehad en de verbindingen even aangetipt met een soldeerbout. Weer een kinderziekte minder.
Moet me overigens van het hart dat ik er-rug tevreden ben met de ombouw. Die B230FB met z'n 130pk doet de auto goed. Meekomen met het moderne verkeer? Geen verhaal. Dat automaat-rijden is nog steeds een beetje wennen maar heeft ook wel weer wat tijdens de spitsuurtjes en de volle A10 hier in Amsterdam. Af en toe in stand 2 om terug te schakelen voor een bocht of effe door te trekken (ik blijf natuurlijk een bmw-rijder met alle aso-trekjes van dien).