2 April 2013, 20:10
ik zie 3 dubbel.. ben niet de enige dus..
anywho, dat verdeelblok is nu eenmaal wat het is, enige wat je kunt doen is er voor te zorgen dat de boel schoon is, absoluut goed vast zit en geen corrosie vertoont. Liefst zou ik hem vervangen door iets nieuws waar geen vocht bij kan. Bij een 100-serie zit ie nota bene links voor onderin achter het front, da's bij een 200 al beter geplaatst. (Hoe zit dat trouwens bij de latere 200's?)
Zekering of beter, de hele bekabeling voor een radio en eventueel "vermogensaanverwanten" hang ik het liefst achter de accu, en om te voorkomen dat het daar een ratjetoe aan draden wordt kom je vanzelf weer op een dergelijk verdeelpunt uit elders in de auto, maar dan dus beter afgeschermd. Alleen de radio met wat zal het zijn, 10 amp. moet je achter de radio al kunnen koppelen aan de aansteker bv..
En die paar euri inclusief post voor een wat oudere Haynes is niet teveel..
anywho, dat verdeelblok is nu eenmaal wat het is, enige wat je kunt doen is er voor te zorgen dat de boel schoon is, absoluut goed vast zit en geen corrosie vertoont. Liefst zou ik hem vervangen door iets nieuws waar geen vocht bij kan. Bij een 100-serie zit ie nota bene links voor onderin achter het front, da's bij een 200 al beter geplaatst. (Hoe zit dat trouwens bij de latere 200's?)
Zekering of beter, de hele bekabeling voor een radio en eventueel "vermogensaanverwanten" hang ik het liefst achter de accu, en om te voorkomen dat het daar een ratjetoe aan draden wordt kom je vanzelf weer op een dergelijk verdeelpunt uit elders in de auto, maar dan dus beter afgeschermd. Alleen de radio met wat zal het zijn, 10 amp. moet je achter de radio al kunnen koppelen aan de aansteker bv..
En die paar euri inclusief post voor een wat oudere Haynes is niet teveel..