28 March 2013, 14:13
ZOAB schreef:Er worden toch ook massaal auto's geëxporteerd naar het Oostblok? Dus je hebt ook jaren wegenbelasting betaald voor een andere auto, in ruil daarvoor importeer je er een die belastingvrij rijdt. is Dus Wat maakt import dan uit?
Mijns inziens is dat geen goed argument.
Leuk en aardig, maar NL kent de hoogste wegenbelasting van Europa. De rest van Europa kent belastingen die een lachertje te zijn, of zelfs helemaal geen wegenbelasting omdat die in de brandstofprijzen verwerkt zit. Het Oostblok kent volgens mij helemaal geen wegenbelasting. Wat men in het buitenland doet staat los van ons belastingstelsel hier: hier kennen we een hoge wegenbelasting en 1 van de argumenten van de Fehac was destijds dat originele Nederlandse auto's van 25 jaar wel genoeg wegenbelasting betaald zouden hebben. Dat argument is toen overgenomen door het ministerie.
Wat betreft het als Nederlander betaald hebben van wegenbelasting voor een andere auto: wat als die oldtimerbezitter enkel import-auto's gereden heeft? Ik kan je nu al vertellen: dat zijn er verdomd veel!