25 March 2013, 00:04
Vanmorgenvroeg om 8 uur toch nog een poging wagen....... Nee hoor,het kreng heeft er geen zin in. Vanmiddag toch nog eens alle stekkerverbindingen gecontroleerd. Heb toch het idee dat de ontsteking niet wil. Het gedonder begint doordat de motor (toen ie nog aan wilde slaan) na enige aandringen aanslaat op 3 poten. Na een minuut of 5 liep ie dan wel netjes. Kjet lijkt in orde, alle drukken volgens het boekje. Het lijkt of de ontsteking slecht wil. Doordat het starten langer duurt en de K-jet vrolijk staat in te spuiten, "verzuipt" volgens mij de motor. Nadat ik de bobine en bougies had vernieuwd ging het weer perfect ! Gelijk starten en super mooi draaien. Dat heeft precies een week geduurd, daarna weer slecht aanslaan en nu helemaal niet meer Al veel vervangen, incl. impulsrelais. Gisteren ook nog de ICU vervangen omdat ik dacht dat het wellicht daar in kon zitten. Had een vreemde storing tijdens het rijden: de toerenteller bleef keurig op 2.000 tpm hangen alsof ie een vreemd signaal kreeg van de ICU terwijl de motor goed op het gaspedaal reageerde........... Nu heb ik vanmiddag achter de beugel waar de ICU opgeschroefd zit nog een (zwart) relais ontdekt. Er staat nummer 899931 en 1323592-1 op. Als je dit op google opzoekt is dat een Radio Suppression Relais (RSR) die bij een 730 ook iets met het brandstofsysteem te maken heeft . Niet grappig dat ie niet in het schema staat. Iemand enig idee of dit relais roet in het eten kan gooien ? Volgens de greenbooks heb ik in de auto het nieuwe type bedrading. pin 4 aan pin 6 laat brandstof pompen draaien, anders pin 5 en 7. Weet iemand of de pompen even horen te draaien bij kontakt aan ? (bij mij dus niet).
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029