21 March 2013, 10:20
DopdeDouwer schreef:Nice!
Wil ook graag (een keer) een LH2.4 motor in mn 242 uit '78 hangen dus al die klusjes met randapparatuur,pompen en kabelbomen moet ik dan ook doen. Mr.Borrie is met zn projectje gestopt dus daar kon ik niet meer afkijken, top dus dat je zoveel foto's maakt.
Ben erg benieuwd, kom wel even onder de kap neuzen tijdens de Elandrun.
Als ik het zo overzie valt de swap op zich nog wel mee. Een brug is wel handig want onder de auto moet de pomp en de retourleiding geplaatst worden. Ook het aanzuigstuk in de tank moet gewisseld. De meeste van die dingen zijn zwaar verroest, vooral de leidingbochtjes bovenop. Breken makkelijk af, bij mij al twee, waarvan het van een jammer was. De bangers gebruiken die dingen niet en ook de hogedrukpomp onder de auto niet, want fuel cell achterin. Dus goedkoop te regelen. Zonder de bangers was de helft van dit projectje niet mogelijk overigens. En pak ook de retourleiding onder een sloper/banger vandaan. Scheelt je weer een klein fortuin aan rood koper.
Als ik niet met de 02 kom en deze is af, mag je van mij de hele middag onder de kap kijken