26 February 2013, 18:11
Hallo Rien, ik moest vandaag de snelweg op en heb even goed gelet op het toerental. Acher mijn B19A hangt een bak met overdive van een 264. Uiteraard wel met het juiste koppelinghuis. Ik weet niet of die bak anders is dan eentje van een 4-cilinder maar ik reed in z'n 4 door naar de 100km en zat toen op 3500 toeren. Toen ik de OD inschakelde zakte het terug naar 2800. Ja, en dat is een stuk rustiger. Alleen het windgeruis nog. Maar ja, dat hoort nu eenmaal bij onze karren.
Zonder OD rijd ik in z'n 4e versnelling bij 2800 toeren 80km per uur. Met OD wordt dat dan 100km. Wat verbruik betreft merk ik geen verschil. De B19A moet met de OD harder werken. Ik moet dus het gas verder intrappen om op snelheid te blijven. Het LPG-verbruik ligt rond de 1 op 6,5.
Groeten, Kees.
Zonder OD rijd ik in z'n 4e versnelling bij 2800 toeren 80km per uur. Met OD wordt dat dan 100km. Wat verbruik betreft merk ik geen verschil. De B19A moet met de OD harder werken. Ik moet dus het gas verder intrappen om op snelheid te blijven. Het LPG-verbruik ligt rond de 1 op 6,5.
Groeten, Kees.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.