19 February 2013, 22:32
Exact hetzelfde gehad bij mn 244 op LPG...........starte een dag vantevoren een stuk minder als normaal; de volgende dag helemaal niets meer op LPG noch benzine. Gelukkig had ik nog een nieuwe verdelerkap in de kofferbak liggen, Ãt voilá: 5 minuten later starte hij beter dan ooit te voren. de oude verdeler was heel slecht aan het worden; de contactpunten waren flink gecorrodeerd.
Het huidige vochtige heeft een slechte invloed op de metalen ontstekingsdelen. Waarschijnlijk bestond dit euvel al bij de vorige eigenaar maar heeft deze er puur uit geluk nog niet mee te maken gehad (of hij heeft de verdeler net voor de verkoop nog even snel ingespoten met contactspray; een goede tijdelijke oplossing).
De backfire kan er overigens ook mee te maken hebben!
Mijn advies: vervang de verdelerkap en de rotor (kost je 3 tientjes ofzo: http://www.vomd.nl/index.php?main_page=i...20a&page=2 ) en leg altijd een extra verdeelkap + bougies + bougiekabelset in je kofferbak. Spullen kosten geen drol en je kunt jezelf altijd helpen. 'N stuk goedkoper en betrouwbaarder dan de ANWB.
Het huidige vochtige heeft een slechte invloed op de metalen ontstekingsdelen. Waarschijnlijk bestond dit euvel al bij de vorige eigenaar maar heeft deze er puur uit geluk nog niet mee te maken gehad (of hij heeft de verdeler net voor de verkoop nog even snel ingespoten met contactspray; een goede tijdelijke oplossing).
De backfire kan er overigens ook mee te maken hebben!
Mijn advies: vervang de verdelerkap en de rotor (kost je 3 tientjes ofzo: http://www.vomd.nl/index.php?main_page=i...20a&page=2 ) en leg altijd een extra verdeelkap + bougies + bougiekabelset in je kofferbak. Spullen kosten geen drol en je kunt jezelf altijd helpen. 'N stuk goedkoper en betrouwbaarder dan de ANWB.