8 September 2012, 12:05
jos245 schreef:Zolang ik al oldtimers rijdt (meer dan 10 jaar) komen vrienden of kennissen een paar keer per jaar met het verhaal :
HEB JE HET AL GEHOORD? ZE GAAN HET BELASTINGVRIJ RIJDEN AFSCHAFFEN !
Als ik dan vraag hoe weet je dat, dan krijg ik steevast het antwoord dat ze het ergens gelezen of gehoord hebben.
Ik wordt af en toe een beetje moe van dat gezwets .
Het belastingvrij rijden zal heus wel een keer ingeperkt worden maar tot nu toe is het alleen bij het rondsstrooien van geruchten gebleven.
En -ongeacht of je een oldtimer hebt- een links kabinet met D66, PvdA, ChristenUnie en GroenLinks juist in deze crisistijd zou meer iets zijn om je serieus zorgen over te maken.
Het zijn nu helaas geen geruchten meer, maar daadwerkelijke concrete plannen. Waar het voorheen hersenscheten bleken te zijn, wordt het nu meegenomen in de berekeningen van het CPB, wat dus impliceert dat het wel degelijk er gaat komen. Geen gezwets dus.
Er is 1 partij die sowieso pro-oldtimer is, want daar hebben we nu de vrijstelling van alles na 1987 aan te danken en dat is de PVV. Als de oldtimer je heilig is moet je daarop stemmen, mits je vrede hebt met de overige PVV-standpunten en daar kan de schoen wel eens wringen.

Terug naar het daadwerkelijk door kunnen voeren: helaas werkt het in de politiek zo dat je met een kleine minderheid er toch iets makkelijks doorheen gedrukt krijgt: vindt een partij die je plan wil steunen in ruil voor steun voor een idee van hen en het is zonder pardon er doorheen gedrukt. Dat hebben we helaas al eerder mogen zien. Ik begin me in ieder geval zorgen te maken.