Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoog stationair 240 B230F
#17
bakmans schreef:te rijk of te arm kan je op verschillendemanieren uitvogelen.
beste is met een 4gas tester.
je kan ook ff de spanning op de lambda sensor meten. 0 volt is arm 1 is rijk. als het goed is flappertie heen en weer tussen ongeveer 0.3 en de 0.7 (ook afhankelijk van hoe goed je multi meter is)
wat je ook kan doen is beetje remmenreiniger of deo of iets brandbaars in de inlaat spuiten. alsie optoert lieptie te arm. zakt ie in lieptie al te rijk.

nog iets. die foutcode komt die steeds weer terug? ik bedoen na resetten? na lang stilstaan en weer opstarten kan het best zijn dat er een foutcode insluipt. wat bij veel autos het geval is is dat de basisafstelling niet goed is. dat stationairmotortje heeft maar een beperkt regelbereik. je moet er voor zorgen dat die zo min mogelijk hoeft bij te corrigeren. je moet bij een warme motor de slang van de stationair motor dicht knijpen en dan moet de motor net aan blijven lopen. ongeveer 500rpm. looptie te hoog of te laag stel je dit bij met de aanslagschroef op je gasklep en controleer vervolgens of de gasklep nog klikt als je hem in de stationair stand laat komen. dat stel je bij met dat ding wat een tps lijkt maar niet is

De 240 is in onderhoud bij thuurbo.nl. Arthur is een bekende in de "Volvowereld" en heeft veel kennis van deze auto's. De checks die jij beschrijft hebben we allemaal ook doorlopen.

Het vreemde is dat de auto het niet continu doet. Dit weekend heb ik er mee gereden en toen liep ie weer voortreffelijk.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord


Berichten in dit topic
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 11 August 2012, 18:23
Hoog stationair 240 B230F - door Marc1970 - 11 August 2012, 20:05
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 11 August 2012, 20:48
Hoog stationair 240 B230F - door Potvisboer - 13 August 2012, 01:31
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 13 August 2012, 05:22
Hoog stationair 240 B230F - door lycopoda - 13 August 2012, 09:07
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 15 August 2012, 07:37
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 16 August 2012, 06:01
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 19 August 2012, 06:39
Hoog stationair 240 B230F - door Marc1970 - 19 August 2012, 12:30
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 19 August 2012, 13:56
Hoog stationair 240 B230F - door Marc1970 - 19 August 2012, 15:04
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 19 August 2012, 18:28
Hoog stationair 240 B230F - door boedr - 28 August 2012, 21:04
Hoog stationair 240 B230F - door bakmans - 29 August 2012, 01:39
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 29 August 2012, 05:11
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 29 August 2012, 05:14
Hoog stationair 240 B230F - door roger2401990 - 27 October 2012, 17:14

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.655 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.465 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 433 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 796 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.287 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 596 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.408 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Stationair Nicolaas H 3 2.149 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.514 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.894 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)