19 August 2012, 12:30
Malle storingen als kaal geschuurde bedrading en halflos bungelende stekkers daargelaten, geloof ik niet dat de elektronica makkelijk van z'n stuk te krijgen is. Er worden een paar miljoen sommetjes gemaakt op een Casio en als-dit-dan-dat beslissingen gemaakt. En niet eens een fancy Casio.
Kijk eens of de stat. schakelaar nog klikt als alles warm is. Anders zet je hem wat ruimer, oftewel dat de ECU eerder het commando 'stationair regelen' krijgt.
En nog eens alles schoonmaken, ook de laatste kruimel zwarte aanslag, klepveer, gaskabel, loopt alles soepel. Kijk eens naar de carterontluchting.
Laat de CO meten, als deze te hoog weet je in elk geval dat de motor te rijk loopt of vv.
Kijk eens of de stat. schakelaar nog klikt als alles warm is. Anders zet je hem wat ruimer, oftewel dat de ECU eerder het commando 'stationair regelen' krijgt.
En nog eens alles schoonmaken, ook de laatste kruimel zwarte aanslag, klepveer, gaskabel, loopt alles soepel. Kijk eens naar de carterontluchting.
Laat de CO meten, als deze te hoog weet je in elk geval dat de motor te rijk loopt of vv.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969