11 August 2012, 18:23
Mijn 240, B230F (zie ook: http://volvolvo.nl/showthread.php/9182-V...0-uit-1990) loopt te hoog stationair. De auto heeft een tijdje stil gestaan en toen ik 'm wilde gebruiken was de accu leeg. Na opladen startte de auto direct maar liep te hoog stationair. Ik dacht dat de computer weer even alle parameters op een rijtje moest krijgen en dat ie dan weer prima liep.
Inmiddels is de auto een week intensief gebruikt en is er ruim 400 km mee gereden (korte en lange stukken). Stationair loop is nog steeds te hoog.
Wat hebben we gecontroleerd:
Vacuüm slangen, allemaal in orde;
Stationair regelaar, schoongemaakt maar bleek niet nodig. In orde.
Ontsteking. Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor een jaar geleden vernieuwd.
Gasklep, schoon en sluit prima.
LMM, andere in gezet en geen verschil;
Storingen uitgelezen en kreeg de melding 2 3 2.
Iemand nog suggesties?
Inmiddels is de auto een week intensief gebruikt en is er ruim 400 km mee gereden (korte en lange stukken). Stationair loop is nog steeds te hoog.
Wat hebben we gecontroleerd:
Vacuüm slangen, allemaal in orde;
Stationair regelaar, schoongemaakt maar bleek niet nodig. In orde.
Ontsteking. Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor een jaar geleden vernieuwd.
Gasklep, schoon en sluit prima.
LMM, andere in gezet en geen verschil;
Storingen uitgelezen en kreeg de melding 2 3 2.
Iemand nog suggesties?
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
volvo V70 1998