1 August 2012, 16:20
Stinky schreef:een link http://www.nu.nl/politiek/2872594/oldtim...iling.html
Ik dacht eerst aan symboolpolitiek, maar dit gaat over een onderzoek van Planbureau voor de
Leefomgeving (PBL) in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Dan moet je er
op kunnen vertrouwen dat het neutraal en objectief gebeurd is. Ik ken de cijfers niet maar ik
denk toch dat de uitstoot van oldtimers niks is vergeleken met die van industrie, openbaar
vervoer en horeca. Zoveel oldtimers rijden er nou ook weer niet rond en ik zie het aantal ook
niet heel hard groeien.
Ik verwacht toch een stuk symboolpolitiek, want in Duitsland is al gebleken dat de Umwelt-zones geen enkel effect hebben gehad op de luchtkwaliteit van de steden.
volvosvenska schreef:Zal allemaal niet zo'n vaart lopen denk ik.......daarbij, daarom rijd ik ook belastingvrij op LPG ...vanwege het milieu natuurlijk ;-)
Aantal groeit trouwens mijns inziens wel behoorlijk..........vroeger zag je af en toe een oldtimer..nu wemelt het ervan.
Je ziet vooral veel Mercedes-diesels van 1985-1986, vaak wel in extreem matige staat dus die zullen op korte termijn ook wel opgeruimd zijn.