5 July 2012, 21:29
Ik rij al 2,5 jaar met overbrugd OD relais met mijn AW71 bak. Geen probleem.
In principe doet dit relais helemaal niets. Het dient alleen maar om de OD uit te kunnen schakelen met het knopje aan de zijkant van de keuzehendel.
Normaal krijgt de OD spoel altijd 12v. Altahans bij mijn 240.
Google even naar document TP30808-1. Op pagina 115 staat een schema van het OD cirquit.
Na deze wijziging kan je dus alleen de OD niet meer uitschakelen.
Trouwens, weet je zeker dat het relais stuk is? Het relais geeft spanning aan de OD spoel in ruststand.
Een afgebroken draad naar de bak komt ook vaak voor. Ook bij mij dus.
In principe doet dit relais helemaal niets. Het dient alleen maar om de OD uit te kunnen schakelen met het knopje aan de zijkant van de keuzehendel.
Normaal krijgt de OD spoel altijd 12v. Altahans bij mijn 240.
Google even naar document TP30808-1. Op pagina 115 staat een schema van het OD cirquit.
Na deze wijziging kan je dus alleen de OD niet meer uitschakelen.
Trouwens, weet je zeker dat het relais stuk is? Het relais geeft spanning aan de OD spoel in ruststand.
Een afgebroken draad naar de bak komt ook vaak voor. Ook bij mij dus.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden

