26 September 2014, 08:58
oudevolvo schreef:Een conventioneel G1 LPG systeem in combinatie met B20E is niet heel optimaal. Althans je moet voorkomen dat je een backfire krijgt. Je hebt in die setup namelijk een nogal groot inlaatspruitstuk vol met brandbaar mengsel.
Bij de nokkenas is aan de kopse kant als het goed is een letter ingeslagen.
Hoi Lars,
Ben ik niet helemaal met je eens.
Mijn 1800 heeft in het eerste LPG-jaar ook met een venturi voor de gasklep uitgevoerd geweest. Ik had de venturi vast gezet in een stuk slang. Ik heb 1x een backfire gehad tijdens het afstellen van de ontsteking. Toen klapte de venturi van het inlaatspruitstuk.
Mijn punt; zolang je zorgt dat dit de zwakste plek is, zal het spruitstuk echt niet ontploffen. Tevens zit er een vriesplug achterin. Het aluminium is vrij dik uitgevoerd.
Een B20E inlaatspruitstuk flowt bijzonder goed voor LPG, qua onderdruk, is mijn ervaring.
Ik heb ook nog een K-nokkenas liggen, van CWC, maar daar staat op de kopse kant geen letter geloof ik. Andere assen weer wel. Verschilt wellicht per fabrikant
Groeten, Boele