17 June 2012, 20:08
Is het niet zo dat een automaat die achter een 6 cilinder vandaan komt een ander "profiel" heeft dan van een 4 cilinder?
Dus andere 'stall-speed' van de koppelomvormer? En dat eigenlijk de AW72 bedoeld is voor achter een 6-cilinder?
Neemt niet weg dat het inderdaad (met omgezet koppelingshuis) fysiek wel past.
Het omzetten van het staartstuk is volgens mij tot en met 1992 beperkt doordat er sindsdien een lager in plaats van lagerbus toegepast is.
Zie een uitvoerige beschrijving voor het ombouwen op mijn website
http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...omaat.html
Dus andere 'stall-speed' van de koppelomvormer? En dat eigenlijk de AW72 bedoeld is voor achter een 6-cilinder?
Neemt niet weg dat het inderdaad (met omgezet koppelingshuis) fysiek wel past.
Het omzetten van het staartstuk is volgens mij tot en met 1992 beperkt doordat er sindsdien een lager in plaats van lagerbus toegepast is.
Zie een uitvoerige beschrijving voor het ombouwen op mijn website
http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...omaat.html
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl