Toch zou ik de ruit(en) er weer uit halen (je weet nu hoe het moet immers) en iets gebruiken dat blijvend elastisch is, als je geen vaseline wilt gebruiken. Breng eoa goedje aan in de uitsparing van het rubber (waar het rubber dus in de sponning valt) en dan het touw (dat je gebruikt om het raam te plaatsen). Het goedje niet op de sponning aanbrengen. Het is nmm de capillaire werking tussen rubber en sponning dat het water naar binnen trekt. En zonder iets kan het water dan ongehinderd naar binnen komen.
Achteraf iets aanbrengen is veel moeilijker, minder nauwkeurig, k..werk en een grotere smeerboel dan vooraf aanbrengen.
Dat het rubber niet meer soepel is, zou je hebben gemerkt toen je het schoon maakte. Ik heb hetzelfde gedaan met een rubber uit 1973, dat jaren in Oregon (heet en droog) heeft rondgereden. Dat was nog soepel genoeg.
Achteraf iets aanbrengen is veel moeilijker, minder nauwkeurig, k..werk en een grotere smeerboel dan vooraf aanbrengen.
Dat het rubber niet meer soepel is, zou je hebben gemerkt toen je het schoon maakte. Ik heb hetzelfde gedaan met een rubber uit 1973, dat jaren in Oregon (heet en droog) heeft rondgereden. Dat was nog soepel genoeg.
245 DL 1983