3 October 2012, 09:46
Het draait allemaal, maar als je echt wat wilt met de auto, zoals inhalen, invoegen etc ga je het wel merken met een verkeerde koppelomvormer. De koppelomvormer doet precies dat, koppel omvormen naar toeren en v.v. Die hoort dus min of meer bij de motor.
Ik merk dat heel goed in mijn 144, de BW35 is onvoorstelbaar sloom op LPG (10% minder vermogen) maar trekt op benzine veel beter, alsof er een motor inzit zeg maar ipv een opwindveer. Dit LPG vs. benzine verschil is veel groter dan met dezelfde 144 met B20A en handbak.
Een automaat werkt dankzij een doolhof aan oliekanalen, O-ringen, kogeltjes en veertjes, zoek maar eens 'valve body transmission' op Google.
Ik merk dat heel goed in mijn 144, de BW35 is onvoorstelbaar sloom op LPG (10% minder vermogen) maar trekt op benzine veel beter, alsof er een motor inzit zeg maar ipv een opwindveer. Dit LPG vs. benzine verschil is veel groter dan met dezelfde 144 met B20A en handbak.
Een automaat werkt dankzij een doolhof aan oliekanalen, O-ringen, kogeltjes en veertjes, zoek maar eens 'valve body transmission' op Google.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

