6 June 2012, 22:33
Ik heb twee door roest aangetaste plekken onderaan in de hoeken bij de voorruit van mijn 244 GL uit 1980.
Ik heb de ruit er al uit en de sponning schoon gemaakt (wat een werk!)
De roest weg geschuurd met een staalborstel op de boormachine.
De plekken zijn nu kaal, maar wel 'bobbelig'. Het lijkt erop dat er nog voldoende plaatwerk goed is. Er zit ÃÃn heel klein gaatje, ik bedoel niet het afwateringsgaatje.
Ik zit enorm te twijfelen wat ik zal gaan doen: lassen, plamuren of vertinnen.
Dat laatste lijkt me wel wat, maar heb het nooit eerder gedaan (net als lassen trouwens...) Ik zie wel wat op internet, sommige bedrijven verkopen dure setjes.
Maar is er iemand hier die er ervaring mee heeft en die me tips kan geven?
Lassen is natuurlijk de beste oplossing maar ik kan nergens aan stukje plaatwerk komen.
Ik heb de ruit er al uit en de sponning schoon gemaakt (wat een werk!)
De roest weg geschuurd met een staalborstel op de boormachine.
De plekken zijn nu kaal, maar wel 'bobbelig'. Het lijkt erop dat er nog voldoende plaatwerk goed is. Er zit ÃÃn heel klein gaatje, ik bedoel niet het afwateringsgaatje.
Ik zit enorm te twijfelen wat ik zal gaan doen: lassen, plamuren of vertinnen.
Dat laatste lijkt me wel wat, maar heb het nooit eerder gedaan (net als lassen trouwens...) Ik zie wel wat op internet, sommige bedrijven verkopen dure setjes.
Maar is er iemand hier die er ervaring mee heeft en die me tips kan geven?
Lassen is natuurlijk de beste oplossing maar ik kan nergens aan stukje plaatwerk komen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68