23 September 2014, 17:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 September 2014, 18:09 door Marc1970.)
Voor een simpele Stromberg carb is de injectie nokkenas misschien iets te ruig maar het zal toch wel lopen. Hier staan ze allemaal: http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
De K (K jet B20E) en D (D jet) assen openen de kleppen langer, verder en met aanzienlijk meer overlap dan de A as die bij de B20A oort. Maar zoals je ziet zijn het nog gematigde assen in de wereld van de snelle nokkenassen. Vergeleken met de C as uit de B20B niet veel anders, dubbele SU of Stromberg carbs zal prima werken. De E kop loopt vermoed ik best op 98 benzine, of LPG, ivm pingelen.
Om de compressieverhouding evt. wat richting RON 95 te brengen kan je een dikke koppakking monteren.
De K (K jet B20E) en D (D jet) assen openen de kleppen langer, verder en met aanzienlijk meer overlap dan de A as die bij de B20A oort. Maar zoals je ziet zijn het nog gematigde assen in de wereld van de snelle nokkenassen. Vergeleken met de C as uit de B20B niet veel anders, dubbele SU of Stromberg carbs zal prima werken. De E kop loopt vermoed ik best op 98 benzine, of LPG, ivm pingelen.
Om de compressieverhouding evt. wat richting RON 95 te brengen kan je een dikke koppakking monteren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969