In 1986 waren contactpunten al verleden tijd, ik denk dat je een EZ117K elektronische ontsteking hebt. Is je motor een B230F? Heel veel stekkers en sensors?
De relatie met de kachel is onduidelijk, als de motor niet te heet wordt, gaat-ie ook niet beter lopen dankzij de extra koeling via je kachel.
ZAl toch wel iets mis zijn met de temperatuur, of de waardes die de ECU doorkrijgt van de temp. sensor. Dat is de sensor onder het inlaatspruitstuk, ter hoogte van cil. 3. Loshalen en weer vastmaken is meest genoeg om de contacten op te schonen.
Hoedanook is het voor dit injectiesysteem heel nuttig om alle stekkers een keer los en vast te maken, en alle bedrading te controleren op losgeraakte en/of doorgeschuurde isolatie. Massapunten, ook belangrijk.
Kijk even bij de voeten van de bijrijder, achter de A stijl bekleding hangen de ECU's . Welke Bosch nummers (10 cijfers, bv 0 280 000 544) staan daarop?
Heel veel symptomen en problemen ter inspiratie, misschien herken je er wat van: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EnginePe...ptoms.html
De relatie met de kachel is onduidelijk, als de motor niet te heet wordt, gaat-ie ook niet beter lopen dankzij de extra koeling via je kachel.
ZAl toch wel iets mis zijn met de temperatuur, of de waardes die de ECU doorkrijgt van de temp. sensor. Dat is de sensor onder het inlaatspruitstuk, ter hoogte van cil. 3. Loshalen en weer vastmaken is meest genoeg om de contacten op te schonen.
Hoedanook is het voor dit injectiesysteem heel nuttig om alle stekkers een keer los en vast te maken, en alle bedrading te controleren op losgeraakte en/of doorgeschuurde isolatie. Massapunten, ook belangrijk.
Kijk even bij de voeten van de bijrijder, achter de A stijl bekleding hangen de ECU's . Welke Bosch nummers (10 cijfers, bv 0 280 000 544) staan daarop?
Heel veel symptomen en problemen ter inspiratie, misschien herken je er wat van: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EnginePe...ptoms.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969