15 April 2012, 21:45
Marc1970 schreef:Rollen is goed te doen, vooral met zo'n hoekig object. Ik plak alleen niet zoveel af, kost alleen maar meer tijd.
Matzwart vind ik wel een beetje zonde van de moeite (matzwarte auto's zijn toch meest auto's die aan de laatste wanhoopspoging toe zijn), een gewone polyurethaanlak kan ook heel strak gerold, in hoogglans. Bijv. Wijzonol Industrielak, kan je elke kleur gebruiken uit de rat-look kleurenwaaier.
rollen is zeker goed te doen, het afplakken doe ik meer omdat ik toch een mooi resultaat wil krijgen en niet met half gerolde emblemen wil rondrijden... dus als ik aan de schermen deuren en achterklep toe kom zullen ook alle merkjes en sierstrips verwijderd worden alvorens er gerold gaat worden

de verf die wordt gebruikt is heeft als "nare" eigenschap dat hij verweerd na een half jaartje buiten te hebben geleefd... dan nijgt de kleur meer naar een verlopen zwartgrijs achtige kleur ik noem het versleten zwart

tjah een wanhoopspoging... dat is dit zeker niet, ben nog van plan om menig jaar in deze 740 rond te rijden en er netjes onderhoud aan te plegen en hem 1x per jaar te trakteren op een APK.
hoogglanskleuren vind ik zelf niet mooi, kost veel te veel moeite om mooi te houden en in het begin steek ik die tijd er wel in maar op ten duur gaat dat me vervelen...
de lak die ik nu gebruik is volgens mij een K2 lak en die had ik nog staan, dus ik wilde het eerst met deze lak proberen en als de kleur me aanstaat laat ik hem zo en anders ga ik terug naar het oorspronkelijke idee en dat is een matte antraciet grijs.
zoals ik al zei wordt het low budget dus als de matzwart blijft bevallen zoals hij nu doet blijft hij. scheelt weer kosten in ander potten laten mengen o

en als het pakketje uit amerika binnen is zal het nog minder op een wanhoopspoging lijken maar meer op een "upper class" ratje

ik heb nou eenmaal niet echt de standaard volvo smaak in mijn hoofd