13 April 2012, 22:32
Nog een paar tips:
- een paar ijzer gasbuizen kan dienen als bus uitdrijver: eerst een mof 1,1/4 duim (deze past juist tegen de bus, en ook juist door de oor), dan een verloopstuk en een eind buis erin geschroefd. Alles gevonden in de locale DHZ shop (genre Hubo- Gamma), kostte geen 5⬠samen.
- om de bussen terug erin te krijgen helpt het als de bussen eerst een tijdje afkoelen in de diepvries.
Verwarm de oren met een hetelucht verfstripbrander, of gasvlam. Dan de ijskoud gekrompen bussen in de warm uitgezette oren wurmen, je voelt vanzelf welke de konische kant is, en de laatste cm. door meppen, liefst met een dikke grote moersleutel o.d. als tussenstuk, anders mep je de bus kapot.
Best ergens op een hefbrug of smeerput doen, want liggend op de grond gaat het verdomd moeilijk, je hebt geen plaats om te werken/meppen.
VÃÃl succes!
- een paar ijzer gasbuizen kan dienen als bus uitdrijver: eerst een mof 1,1/4 duim (deze past juist tegen de bus, en ook juist door de oor), dan een verloopstuk en een eind buis erin geschroefd. Alles gevonden in de locale DHZ shop (genre Hubo- Gamma), kostte geen 5⬠samen.
- om de bussen terug erin te krijgen helpt het als de bussen eerst een tijdje afkoelen in de diepvries.
Verwarm de oren met een hetelucht verfstripbrander, of gasvlam. Dan de ijskoud gekrompen bussen in de warm uitgezette oren wurmen, je voelt vanzelf welke de konische kant is, en de laatste cm. door meppen, liefst met een dikke grote moersleutel o.d. als tussenstuk, anders mep je de bus kapot.
Best ergens op een hefbrug of smeerput doen, want liggend op de grond gaat het verdomd moeilijk, je hebt geen plaats om te werken/meppen.
VÃÃl succes!

