18 October 2012, 09:44
Goedemorgen,
Ik heb een Volvo 240 Polar station uit 1992 met een 2.3 injectiemotor. Toen ik de auto kocht in juli liep ie prima op LPG. Op benzine liep ie niet maar dat was schijnbaar geen probleem voor het rijden op LPG.
Vorige maand bij het verlaten van de snelweg sloeg de motor ineens af en kreeg ik m ook nauwelijks meer gestart en hij bleef niet stationair lopen.
De ANWB constateerde dat het gasmengstuk was losgeschoten en heeft het weer gemonteerd maar de auto liep nog steeds niet goed. Verder konden ze niks vinden.
Ik heb inmiddels al allerlei informatie ingewonnen bij diverse specialisten maar iedereen heeft een andere mening en het kostenplaatje verschilt ook enorm.
Feit is dat de auto wel rijdt op LPG nu, maar ik voel dat ie minder trekkracht/vermogen heeft, dat hij wat schokkerig loopt en dat het verbruik hoog is.
Het advies van een LPG-specialist was om eerst bij het begin te beginnen en de verdelerkap, rotor, bougies en kabels te vervangen en de kleppen te stellen.
Dat begrijp ik allemaal goed maar ik vraag me af of er ook niet iets anders aan de hand kan zijn nadat het gasmengstuk eraf is gevlogen. Kan er daardoor iets beschadigd zijn? Kan het zijn dat het gasmengstuk die problemen veroorzaakt?
De motor schudt nu ook veel meer dan dat ie deed.
Ik hoor graag of jullie het herkennen en hoe jullie het zien!
Alvast bedankt,
Danny
Ik heb een Volvo 240 Polar station uit 1992 met een 2.3 injectiemotor. Toen ik de auto kocht in juli liep ie prima op LPG. Op benzine liep ie niet maar dat was schijnbaar geen probleem voor het rijden op LPG.
Vorige maand bij het verlaten van de snelweg sloeg de motor ineens af en kreeg ik m ook nauwelijks meer gestart en hij bleef niet stationair lopen.
De ANWB constateerde dat het gasmengstuk was losgeschoten en heeft het weer gemonteerd maar de auto liep nog steeds niet goed. Verder konden ze niks vinden.
Ik heb inmiddels al allerlei informatie ingewonnen bij diverse specialisten maar iedereen heeft een andere mening en het kostenplaatje verschilt ook enorm.
Feit is dat de auto wel rijdt op LPG nu, maar ik voel dat ie minder trekkracht/vermogen heeft, dat hij wat schokkerig loopt en dat het verbruik hoog is.
Het advies van een LPG-specialist was om eerst bij het begin te beginnen en de verdelerkap, rotor, bougies en kabels te vervangen en de kleppen te stellen.
Dat begrijp ik allemaal goed maar ik vraag me af of er ook niet iets anders aan de hand kan zijn nadat het gasmengstuk eraf is gevlogen. Kan er daardoor iets beschadigd zijn? Kan het zijn dat het gasmengstuk die problemen veroorzaakt?
De motor schudt nu ook veel meer dan dat ie deed.
Ik hoor graag of jullie het herkennen en hoe jullie het zien!
Alvast bedankt,
Danny