6 April 2012, 19:05
Nieuwe schijven gemonteerd, remt prima maar loopt nog steeds wast.
Nog eens goed gekeken: als de boel vastzit en ik draai de aanslutnippel van de achterste leiding (primair systeem) los
op de hrc dan loopt er met kracht remvloeistof uit. Er staat nog duidelijk druk op de leiding wat m.i. niet meer het geval hoort
te zijn. Ook als ik met een waterpomptang probeer de remblokken terug te duwen zie ik duidelijk dat ze weer terugveren
richting de remschijf. Na het losdraaien van de nippel zijn de remmen in ieder geval een stuk losser en kan ik de remblokken gewoon terug duwen.
Kortom: het lijkt er op dat de remvloeistof niet terug kan stromen in de hrc.
HRC maar eens eruit gehaald en dom dom dom..... uit elkaar gehaald. Niet meer in elkaar te krijgen. Inmiddels het kleine
cupje gemold. Biltema: here I come...again. Jammer weer 400 kronen maar het is niet anders.
Ik had voor Pasen liever een chocolade model van mijn 240 gekocht.
Wat me wel opviel is dat er aardig wat zwarte drab uit de hrc kwam na het verwijderen van de zuigers.
Wordt vervolgd.
Nog eens goed gekeken: als de boel vastzit en ik draai de aanslutnippel van de achterste leiding (primair systeem) los
op de hrc dan loopt er met kracht remvloeistof uit. Er staat nog duidelijk druk op de leiding wat m.i. niet meer het geval hoort
te zijn. Ook als ik met een waterpomptang probeer de remblokken terug te duwen zie ik duidelijk dat ze weer terugveren
richting de remschijf. Na het losdraaien van de nippel zijn de remmen in ieder geval een stuk losser en kan ik de remblokken gewoon terug duwen.
Kortom: het lijkt er op dat de remvloeistof niet terug kan stromen in de hrc.
HRC maar eens eruit gehaald en dom dom dom..... uit elkaar gehaald. Niet meer in elkaar te krijgen. Inmiddels het kleine
cupje gemold. Biltema: here I come...again. Jammer weer 400 kronen maar het is niet anders.
Ik had voor Pasen liever een chocolade model van mijn 240 gekocht.
Wat me wel opviel is dat er aardig wat zwarte drab uit de hrc kwam na het verwijderen van de zuigers.
Wordt vervolgd.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden