Remslangen zijn binnengekomen, vervangen, geen verschil.
Nu had ik dit even niet gezien: remschijven zitten stevig onder de slijtagegrens. Ca. 18,5mm. Dit verklaart misschien
waarom het pas na een paar km optreedt. Warmte ontwikkeling die niet weg kan waardoor wellicht de remvloeistof gaat koken.
Dus eerst maar een rondje Biltema.
Het is echt maf: ik kom weer terug van een proefrit, krik de wagen voor op en kan de voorwielen nauwelijks met de hand ronddraaien.
Na een kwartiertje alles ok.
Ik heb nogmaals de remklauw bekeken en volgens mij bewegen de zuigers echt soepel. In eerste instantie is er wel wat kracht nodig om de
vloeistof weer in het reservoir te krijgen.
Als de auto op bokken staat kan ik remmen wat ik wil maar de remmen zitten nooit vast, alleen na een rit.
Wordt vervolgd...
Nog een vraag: zitten er in het blok bij het linker voorwiel (remdruk verdeler?) bewegende delen die misschien nog roet in het eten kan gooien?
Nu had ik dit even niet gezien: remschijven zitten stevig onder de slijtagegrens. Ca. 18,5mm. Dit verklaart misschien
waarom het pas na een paar km optreedt. Warmte ontwikkeling die niet weg kan waardoor wellicht de remvloeistof gaat koken.
Dus eerst maar een rondje Biltema.
Het is echt maf: ik kom weer terug van een proefrit, krik de wagen voor op en kan de voorwielen nauwelijks met de hand ronddraaien.
Na een kwartiertje alles ok.
Ik heb nogmaals de remklauw bekeken en volgens mij bewegen de zuigers echt soepel. In eerste instantie is er wel wat kracht nodig om de
vloeistof weer in het reservoir te krijgen.
Als de auto op bokken staat kan ik remmen wat ik wil maar de remmen zitten nooit vast, alleen na een rit.
Wordt vervolgd...
Nog een vraag: zitten er in het blok bij het linker voorwiel (remdruk verdeler?) bewegende delen die misschien nog roet in het eten kan gooien?
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden