27 March 2012, 00:41
En dan nu maar het verhaal van afgelopen dagen zeker *;D ;
Donderdag middag gaan rijden richting Veghel om bij MRT motoren revisie een hoop spulletjes op te halen.
Doorgereden naar dalfsen en van daaruit weer richting de werkplaats in zwolle.
Zo rond 1800 het ding maar op de brug gedaan en begonnen met alles verwijderen,
eerst alles weg gehaald zodat het subframe er onder vandaan kon en later de brug weer omlaag om alles weg te halen zodat de kop er af kon.
De volgende dag stuurhuis,subframe, carterpan en kop verwijdert en alle onderdelen gaan schoon krabben, poetsen, schuren, ultrasoon reinigen etc. Toen alles weer een beetje glom en blonk 1 voor 1 de zuigers uit het blok gehaald, in bad gedaan, groeven uitgekrabd met oude zuigerveer, voorzien van nieuwe zuigerveren en drijfstang lagers en 1 voor 1 weer terug in elkaar gezet. Pan er weer onder en de rest was voor de zaterdag.
Zaterdags de kop er weer op gezet met de verbeterde stalen koppaking en het spul op tijd gezet (altijd lachen bij de vw blokken). Verder nog heel veel schoongemaakt alles voorzien van nieuwe riemen, pakkingen, O-ringen, olien, filters en watertjes. En vervolgens de hele bende weer dichtgebouwd.
Zo rond middernacht een paar starts gedaan zonder brandstof om olie druk op te bouwen en te zien of alles vrij loopt, daarna de brandstof kraan open gezet en starten maar. Het hele spul kwam iets moeizaam op gang maar al snel deden alle cilinders mee. Rondje gereden wat kleine lekkages verholpen en een ijskoude pot bier open getrokken *;D
Zondags een tourtje door het oosten des lands gemaakt met de 940 en in de loop van de middag de werkplaats eens grondig schoongemaakt en opgeruimd.
Dat was me het weekendje wel *
![[Afbeelding: s363.jpg]](http://img96.imageshack.us/img96/8606/s363.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s364.jpg]](http://img85.imageshack.us/img85/7766/s364.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s365f.jpg]](http://img31.imageshack.us/img31/1935/s365f.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s366.jpg]](http://img706.imageshack.us/img706/1602/s366.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s367.jpg]](http://img441.imageshack.us/img441/9070/s367.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s369.jpg]](http://img543.imageshack.us/img543/1888/s369.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s370j.jpg]](http://img560.imageshack.us/img560/8497/s370j.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s371.jpg]](http://img836.imageshack.us/img836/6730/s371.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s372.jpg]](http://img7.imageshack.us/img7/3941/s372.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s375.jpg]](http://img191.imageshack.us/img191/2003/s375.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s377.jpg]](http://img823.imageshack.us/img823/2887/s377.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26![[Afbeelding: s378.jpg]](http://img706.imageshack.us/img706/4625/s378.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s379.jpg]](http://img821.imageshack.us/img821/2585/s379.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s380t.jpg]](http://img841.imageshack.us/img841/221/s380t.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s374.jpg]](http://img16.imageshack.us/img16/6316/s374.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s381.jpg]](http://img837.imageshack.us/img837/777/s381.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s382.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/9009/s382.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s385.jpg]](http://img851.imageshack.us/img851/5761/s385.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s386.jpg]](http://img545.imageshack.us/img545/8068/s386.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
Natuurlijk te weinig foto's gemaakt vanwege de drukte en de VETTE handen
maar het geeft een aardige impressie zo.
Stephan, Marco en Mathijs nogmaals reuze bedankt voor alles,
was weer een heel avontuur en reuze gezellig *
PS: Ohja nog even over de conditie van deze bijna 5 tonner, hij was er wel echt aan toe hoor
drijfstang lagers hadden aardig wat slijtage, sommige zuigerveren zaten flink vast geplakt en de scherpe kantjes waren er ook al wel vanaf *;D. De koppaking was niet lek maar zeker niet meer in opperbeste conditie. Op naar de volgende 5 ton *;D
Donderdag middag gaan rijden richting Veghel om bij MRT motoren revisie een hoop spulletjes op te halen.
Doorgereden naar dalfsen en van daaruit weer richting de werkplaats in zwolle.
Zo rond 1800 het ding maar op de brug gedaan en begonnen met alles verwijderen,
eerst alles weg gehaald zodat het subframe er onder vandaan kon en later de brug weer omlaag om alles weg te halen zodat de kop er af kon.
De volgende dag stuurhuis,subframe, carterpan en kop verwijdert en alle onderdelen gaan schoon krabben, poetsen, schuren, ultrasoon reinigen etc. Toen alles weer een beetje glom en blonk 1 voor 1 de zuigers uit het blok gehaald, in bad gedaan, groeven uitgekrabd met oude zuigerveer, voorzien van nieuwe zuigerveren en drijfstang lagers en 1 voor 1 weer terug in elkaar gezet. Pan er weer onder en de rest was voor de zaterdag.
Zaterdags de kop er weer op gezet met de verbeterde stalen koppaking en het spul op tijd gezet (altijd lachen bij de vw blokken). Verder nog heel veel schoongemaakt alles voorzien van nieuwe riemen, pakkingen, O-ringen, olien, filters en watertjes. En vervolgens de hele bende weer dichtgebouwd.
Zo rond middernacht een paar starts gedaan zonder brandstof om olie druk op te bouwen en te zien of alles vrij loopt, daarna de brandstof kraan open gezet en starten maar. Het hele spul kwam iets moeizaam op gang maar al snel deden alle cilinders mee. Rondje gereden wat kleine lekkages verholpen en een ijskoude pot bier open getrokken *;D
Zondags een tourtje door het oosten des lands gemaakt met de 940 en in de loop van de middag de werkplaats eens grondig schoongemaakt en opgeruimd.
Dat was me het weekendje wel *

![[Afbeelding: s363.jpg]](http://img96.imageshack.us/img96/8606/s363.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s364.jpg]](http://img85.imageshack.us/img85/7766/s364.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s365f.jpg]](http://img31.imageshack.us/img31/1935/s365f.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s366.jpg]](http://img706.imageshack.us/img706/1602/s366.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s367.jpg]](http://img441.imageshack.us/img441/9070/s367.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s369.jpg]](http://img543.imageshack.us/img543/1888/s369.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s370j.jpg]](http://img560.imageshack.us/img560/8497/s370j.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s371.jpg]](http://img836.imageshack.us/img836/6730/s371.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s372.jpg]](http://img7.imageshack.us/img7/3941/s372.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s375.jpg]](http://img191.imageshack.us/img191/2003/s375.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s377.jpg]](http://img823.imageshack.us/img823/2887/s377.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s378.jpg]](http://img706.imageshack.us/img706/4625/s378.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s379.jpg]](http://img821.imageshack.us/img821/2585/s379.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s380t.jpg]](http://img841.imageshack.us/img841/221/s380t.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s374.jpg]](http://img16.imageshack.us/img16/6316/s374.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s381.jpg]](http://img837.imageshack.us/img837/777/s381.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s382.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/9009/s382.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s385.jpg]](http://img851.imageshack.us/img851/5761/s385.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
![[Afbeelding: s386.jpg]](http://img545.imageshack.us/img545/8068/s386.jpg)
By arjent5r at 2012-03-26
Natuurlijk te weinig foto's gemaakt vanwege de drukte en de VETTE handen
maar het geeft een aardige impressie zo.
Stephan, Marco en Mathijs nogmaals reuze bedankt voor alles,
was weer een heel avontuur en reuze gezellig *

PS: Ohja nog even over de conditie van deze bijna 5 tonner, hij was er wel echt aan toe hoor
drijfstang lagers hadden aardig wat slijtage, sommige zuigerveren zaten flink vast geplakt en de scherpe kantjes waren er ook al wel vanaf *;D. De koppaking was niet lek maar zeker niet meer in opperbeste conditie. Op naar de volgende 5 ton *;D

