Inderdaad een leuk ding! Helemaal klaar voor het EK
Ziet er erg netjes uit. Een beetje verlagen, iets grotere velgen en een lipje onder de voorbumper doet wonderen voor de uitstraling. Dan blijft alles orgineel.
De versnellingsbak wisselen is redelijk eenvoudig. Maar als je toch gaan verbouwen zou ik toch meteen voor een B230 (k) gaan. Dan boek je toch wat vermogens winst en houd je het "origineel".
Maar als je toch de B20 wilt houden dan heb je een M47 voor een habbekrats, zonder mechanische telleraandrijving, met mechanische teller aandrijving zijn de zeldzaam en dus overdreven duur. En is inderdaad een goeie dagje sleutelen, er hoeft nauwelijks iets aangepast te worden. Het voordeel is dat je al een goed koppelingshuis hebt! - onee tuurlijk niet...
Hier te lezen hoe ik het hebt gedaan in mijn 142
en hier
Ziet er erg netjes uit. Een beetje verlagen, iets grotere velgen en een lipje onder de voorbumper doet wonderen voor de uitstraling. Dan blijft alles orgineel.
De versnellingsbak wisselen is redelijk eenvoudig. Maar als je toch gaan verbouwen zou ik toch meteen voor een B230 (k) gaan. Dan boek je toch wat vermogens winst en houd je het "origineel".
Maar als je toch de B20 wilt houden dan heb je een M47 voor een habbekrats, zonder mechanische telleraandrijving, met mechanische teller aandrijving zijn de zeldzaam en dus overdreven duur. En is inderdaad een goeie dagje sleutelen, er hoeft nauwelijks iets aangepast te worden. Het voordeel is dat je al een goed koppelingshuis hebt! - onee tuurlijk niet...
Hier te lezen hoe ik het hebt gedaan in mijn 142
en hier
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix