Ik heb idd. hierover gelezen elders op het forum. Maar alleen kan het dan niet plaatsen dat de voorremmen loskomen als ik de leidingwartel op de HRC loshaal en de remolie er echt uitspuit. En dat het zowel links als rechts gebeurd. Rempedaal is niet ingedrukt en de motor uit en toch staat er nog duidelijk druk op de remleiding. Het rempedaal is echt keihard met de motor uit en de auto remt op zich prima alleen zit het pedaal naar mijn gevoel dieper als voorheen.
Het gekke is ook dat met de motor uit de remmen gewoon weer loskomen als ik het rempdaal intrap en weer loslaat. Ik heb het nog niet met draaiende motor en stilstaand geprobeerd.
Maar ik zal nog eens kritisch naar de remslangen kijken.
Ook zal ik morgen eens een proefrit maken met de vaccumslang los van de bekrachtiger. Geen idee hoe hard ik het rempedaal dan in moet trappen. Als het te gek wordt dan toch maar niet.
Het gekke is ook dat met de motor uit de remmen gewoon weer loskomen als ik het rempdaal intrap en weer loslaat. Ik heb het nog niet met draaiende motor en stilstaand geprobeerd.
Maar ik zal nog eens kritisch naar de remslangen kijken.
Ook zal ik morgen eens een proefrit maken met de vaccumslang los van de bekrachtiger. Geen idee hoe hard ik het rempedaal dan in moet trappen. Als het te gek wordt dan toch maar niet.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden