25 March 2012, 00:25
Hallo,
Na een paar kilometer rijden trilt te auto enorm in het stuur. Rij ik even heel rustig en daarna weer wat sneller dan komt het na enkele km weer terug.
Bij thuiskomst zijn de voorwielen zo heet dat ik ze niet aan kan raken. Waarschijnlijk trekt er door de hitte een remschijf krom.
Ik krik de auto omhoog met beide voorwielen van de grond en kan de beide voorwielen nauwelijks ronddraaien.
Draai ik de voorste leiding nippel los op de HRC dan druppelt er een beetje vloeistof uit.
Draai ik de achterste los dan spuit het er uit. Kortom er staat duidelijk nog druk op. De voorwielen kunnen dan ook weer draaien.
Verder valt het op dat ik het rempedaal met draaiende motor vrij diep moet intrappen voordat er wat gebeurd. Volgens mij is dit niet altijd zo geweest.
De auto remt verder uitstekend.
Met de motor uit voelt het rempedaal hard aan en zakt niet weg. Hou ik het rempedaal ingedrukt en start daarna de auto dan zakt het pedaal behoorlijk ver naar beneden.
Verder heb ik de remklauwen bekeken. Ik kan alle zuigers zonder veel moeite terugdrukken. Trap ik de rem in en laat het weer los dan komen de remmen weer netjes vrij.
Ik begin het gevoel te krijgen dat er iets aan de hand is met of de rembekrachtiger of de HRC.
Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Na een paar kilometer rijden trilt te auto enorm in het stuur. Rij ik even heel rustig en daarna weer wat sneller dan komt het na enkele km weer terug.
Bij thuiskomst zijn de voorwielen zo heet dat ik ze niet aan kan raken. Waarschijnlijk trekt er door de hitte een remschijf krom.
Ik krik de auto omhoog met beide voorwielen van de grond en kan de beide voorwielen nauwelijks ronddraaien.
Draai ik de voorste leiding nippel los op de HRC dan druppelt er een beetje vloeistof uit.
Draai ik de achterste los dan spuit het er uit. Kortom er staat duidelijk nog druk op. De voorwielen kunnen dan ook weer draaien.
Verder valt het op dat ik het rempedaal met draaiende motor vrij diep moet intrappen voordat er wat gebeurd. Volgens mij is dit niet altijd zo geweest.
De auto remt verder uitstekend.
Met de motor uit voelt het rempedaal hard aan en zakt niet weg. Hou ik het rempedaal ingedrukt en start daarna de auto dan zakt het pedaal behoorlijk ver naar beneden.
Verder heb ik de remklauwen bekeken. Ik kan alle zuigers zonder veel moeite terugdrukken. Trap ik de rem in en laat het weer los dan komen de remmen weer netjes vrij.
Ik begin het gevoel te krijgen dat er iets aan de hand is met of de rembekrachtiger of de HRC.
Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden