3 November 2015, 10:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2015, 16:37 door Marc1970.)
Niks vervangen wat nog werkt. Een krukaskeerring kan je gewoon bekijken, meest zijn het viltringen. Als er geen olie onder hangt is-ie gewoon goed, net als koppelingsplaten, neem de plaat met de dikste voering boven de popnagels.
Motorolie zou gewone 15W40 mogen zijn, Volvo schrijft nog dunnere 10W30 voor, 'all year round' de B20 is geen veredelde trekkermotor.
Zoek passend gereedschap, de B20 is allemaal 'Engels' op de boutjes in Bosch onderdelen na. De lange bouten vd startmotor kunnen wel eens wat gedoe geven om ze de bocht om te krijgen.
Het werkplaatsboek staat hier: http://www.volvoamazonpictures.se/docume...als_en.php zij halen de motor met bak eruit (dan heb je geen gedoe met de koppelingshuis bouten en de startmotor) maar het kan ook zonder bak, enige kunstje is dan de as vd bak uit en weer in de koppelingsplaat schuiven, gaat makkelijk als alles in lijn zit.
Motorolie zou gewone 15W40 mogen zijn, Volvo schrijft nog dunnere 10W30 voor, 'all year round' de B20 is geen veredelde trekkermotor.
Zoek passend gereedschap, de B20 is allemaal 'Engels' op de boutjes in Bosch onderdelen na. De lange bouten vd startmotor kunnen wel eens wat gedoe geven om ze de bocht om te krijgen.
Het werkplaatsboek staat hier: http://www.volvoamazonpictures.se/docume...als_en.php zij halen de motor met bak eruit (dan heb je geen gedoe met de koppelingshuis bouten en de startmotor) maar het kan ook zonder bak, enige kunstje is dan de as vd bak uit en weer in de koppelingsplaat schuiven, gaat makkelijk als alles in lijn zit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969