27 February 2012, 14:24
Marc1970 schreef:Volgens mij is het eigenlijk kurkdroog rondom die nokkensas, en moet je eens naar de pakking van het kleppendeksel of de laatste nokkenashouder kijken.
Op die bovenste foto zie ik een druppeltje bruine olie tussen de houder en de kop piepen. Bij Volvo smeren ze wat vloeibare pakking op het pasvlak tussen houder en kop (heb ik nog nooit gedaan of aangetroffen maar goed).
Of ÃÃn van die twee vriesdoppen, kan heel goed dat er eentje de olieretour-ruimte (niet meer) afdicht.
Het boutje steekt in de oliegallerij, daarachter zit zeker olie onder druk, maar die lijkt aardig dicht.
Pennetje op de nokkenas zit idd "tussen" de twee nokken van cilinder 1 in.
Ik heb toevallig een ietwat vloeibare pakking op het pasvlak van de ashouder en de kop gedaan, nog niet mee gereden overigens. Hopelijk geeft dit het gewenste resultaat.
Als ik de nokkenas ga vervangen voor een ander, moet ik dan ook inlooppasta gebruiken of is dit alleen voor nieuwe assen. En is het gewoon een "clean swap" voor de rest?