27 February 2012, 13:04
Geen idee waarom er een tweede gat inzit. Normaal zit de pen op BDP van de compressieslag, oftewel midden tussen de beide nokken van cil. 1. Dat kan je eens nakijken.
Misschien is je nokkenastandwiel ook wel een zesde slag omgeboord.
Ik heb een M as die er net zo uitziet (na bijna 400.000 km), dat glimmende gedeelte is niet perse ingelopen, hooguit wat gepolijst. Als je dat nameet, zal je zien dat er iets van 0,005 mm af is, dat kan een keerring makkelijk opvangen. Ik denk niet dat je veel opschiet met een andere as.
Misschien is je nokkenastandwiel ook wel een zesde slag omgeboord.
Ik heb een M as die er net zo uitziet (na bijna 400.000 km), dat glimmende gedeelte is niet perse ingelopen, hooguit wat gepolijst. Als je dat nameet, zal je zien dat er iets van 0,005 mm af is, dat kan een keerring makkelijk opvangen. Ik denk niet dat je veel opschiet met een andere as.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969