19 February 2012, 23:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2012, 23:13 door Marc1970.)
Als-ie het eerst wel deed en nu niet, heb je iets verkeerd gedaan ja. Ik denk dat je het tonnetje aan de 'oliepeilstok' bedoeld, dit tonnetje levert weerstand aan de olie die weer de naald afremt.
De naald is een echte naald, die zit in de venturi. De venturi is de vernauwing halverwege de carb. De onderkant van de venturi heet de brug (daarin zit de sproeier), de bovenkant is de luchtschuif, die kan op en neer. De naald hangt onderin de luchtschuif en gaat mee op en neer, in de sproeier. Daardoor verandert effectief de doorlaat in de sproeier, de naald is een benzine/luchtmengselrecept in ijzervorm.
Er zijn een paar onderdelen die maar op 1 manier in de carb kunnen, de luchtschuif moet bijvoorbeeld met de twee openingen ri. de motor (ga ik nakijken).
Ah, het membraan heeft nokjes boven en onder die in de luchtschuif en de carb behuizing vallen (zodat alles de goede kant op wijst), als deze nokjes verkeerd zitten, sluit het membraan niet goed af.
Je carb is of een Stromberg 175CD (zwart dopje) of een Pierburg 175 CDUS (geel dopje), kan niet allebei. Die laatste ben ik niet zo erg in thuis. Kijk eens in TP11740 voor de hele riedel.
De naald is een echte naald, die zit in de venturi. De venturi is de vernauwing halverwege de carb. De onderkant van de venturi heet de brug (daarin zit de sproeier), de bovenkant is de luchtschuif, die kan op en neer. De naald hangt onderin de luchtschuif en gaat mee op en neer, in de sproeier. Daardoor verandert effectief de doorlaat in de sproeier, de naald is een benzine/luchtmengselrecept in ijzervorm.
Er zijn een paar onderdelen die maar op 1 manier in de carb kunnen, de luchtschuif moet bijvoorbeeld met de twee openingen ri. de motor (ga ik nakijken).
Ah, het membraan heeft nokjes boven en onder die in de luchtschuif en de carb behuizing vallen (zodat alles de goede kant op wijst), als deze nokjes verkeerd zitten, sluit het membraan niet goed af.
Je carb is of een Stromberg 175CD (zwart dopje) of een Pierburg 175 CDUS (geel dopje), kan niet allebei. Die laatste ben ik niet zo erg in thuis. Kijk eens in TP11740 voor de hele riedel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969