4 March 2006, 03:03
Nou.. daar gaat ie dan.
Op jullie tips afgaand heb ik de zekeringkast onderhanden genomen. Uiteraard eerst de Mad Max genomen, you never know..
Zo triest was het:
![[Afbeelding: PICT3128.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3128.JPG)
![[Afbeelding: PICT3127.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3127.JPG)
Flink wat corrosie hierzo :oops:
![[Afbeelding: PICT3129.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3129.JPG)
Ook niet echt koperkleurig...
![[Afbeelding: PICT3130.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3130.JPG)
En zo ziet je autootje dan uit...
![[Afbeelding: PICT3131.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3131.JPG)
![[Afbeelding: PICT3132.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3132.JPG)
Aangezien ik het metaal niet wilde beschadigen maar wel goed schoon hebben, heb ik het oude koper in de ultrasoon gemikt. Helaas, ook na 10 minuten (ernstige vervuiling) rammelen met de maximale hoeveelheid schoonmaakmiddel bleef het koper dof en aangeslagen. Tijdje op internet gespeurd en aangezien ik het niet wil galvaniseren of beschik over een loogbad (pH12) heb ik het maar in de cola gegooid (pH 2). pH-neutraal is 7 zoals jullie wel weten :wink: Een uurtje met 1/3 Coca Cola, 2/3 heet water bleek niet veel uit te halen. Dus maar een uur of 12 met 2/3 Cola en 1/3 heet water....
![[Afbeelding: PICT3134.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3134.JPG)
Na flink afspoelen:
![[Afbeelding: PICT3136.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3136.JPG)
En waarempel... De koperkleur is terug!
Het had volgens mij nog best wat langer mogen liggen, of een hogere concentratie Cola...
![[Afbeelding: PICT3138.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3138.JPG)
Toch besloten om heel even met een rond Dremelfreesje over de gaatjes te gaan voor optimaal elektrisch contact.
Maar eenmaal gemonteerd.....
![[Afbeelding: PICT3139.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3139.JPG)
En dan met verse zekeringen is het toch weer toonbaar 8)
(Ja met een paar oude zekeringen uit de ultrasoon om het lange termijneffect te kunnen bestuderen..)
![[Afbeelding: PICT3140.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3140.JPG)
Dan de Thuurbo eens bekeken dat zag er gelukkig niet zo ernstig uit
![[Afbeelding: PICT3141.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3141.JPG)
Dus even opge-Dremeld en voorzien van nieuwe torpedozekeringetjes
![[Afbeelding: PICT3147.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3147.JPG)
En als je ze dan ziet weet je waarvoor je het ook alweer doet :lol:
![[Afbeelding: PICT3148.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3148.JPG)
![[Afbeelding: PICT3149.JPG]](http://aeg.nutsonline.nl/Images/240/verzekeringskast/PICT3149.JPG)
(Ja de motorkap van de Thuurbo moet nodig gepolijst en Max is verlaagd)
Gr 8)
Op jullie tips afgaand heb ik de zekeringkast onderhanden genomen. Uiteraard eerst de Mad Max genomen, you never know..
Zo triest was het:
Flink wat corrosie hierzo :oops:
Ook niet echt koperkleurig...
En zo ziet je autootje dan uit...
Aangezien ik het metaal niet wilde beschadigen maar wel goed schoon hebben, heb ik het oude koper in de ultrasoon gemikt. Helaas, ook na 10 minuten (ernstige vervuiling) rammelen met de maximale hoeveelheid schoonmaakmiddel bleef het koper dof en aangeslagen. Tijdje op internet gespeurd en aangezien ik het niet wil galvaniseren of beschik over een loogbad (pH12) heb ik het maar in de cola gegooid (pH 2). pH-neutraal is 7 zoals jullie wel weten :wink: Een uurtje met 1/3 Coca Cola, 2/3 heet water bleek niet veel uit te halen. Dus maar een uur of 12 met 2/3 Cola en 1/3 heet water....
Na flink afspoelen:
En waarempel... De koperkleur is terug!
Het had volgens mij nog best wat langer mogen liggen, of een hogere concentratie Cola...
Toch besloten om heel even met een rond Dremelfreesje over de gaatjes te gaan voor optimaal elektrisch contact.
Maar eenmaal gemonteerd.....
En dan met verse zekeringen is het toch weer toonbaar 8)
(Ja met een paar oude zekeringen uit de ultrasoon om het lange termijneffect te kunnen bestuderen..)
Dan de Thuurbo eens bekeken dat zag er gelukkig niet zo ernstig uit
Dus even opge-Dremeld en voorzien van nieuwe torpedozekeringetjes
En als je ze dan ziet weet je waarvoor je het ook alweer doet :lol:
(Ja de motorkap van de Thuurbo moet nodig gepolijst en Max is verlaagd)
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter