31 January 2012, 16:12
Ik heb afgelopen maand hetzelfde probleem gehad. Zeer slecht lopen en helemaal niet stationair willen lopen. Ander carburateur gepobeerd de EZK geprobeerd en niets hielp. Verder gaan zoeken.
De oorzaak van het probleem zat hem in het groene brandstofrelais. Dit relais bediend het vacuümklepje op het linker schutbord. Het relais vervangen en alle problemen waren opgelost. Eigenlijk had de motor helemaal niet moeten lopen als het relais defect zou zijn. Ik denk dat er echter dat een slecht contact de oorzaak was waardoor het vacuüm klepje stond te "klapperen".
De oorzaak van het probleem zat hem in het groene brandstofrelais. Dit relais bediend het vacuümklepje op het linker schutbord. Het relais vervangen en alle problemen waren opgelost. Eigenlijk had de motor helemaal niet moeten lopen als het relais defect zou zijn. Ik denk dat er echter dat een slecht contact de oorzaak was waardoor het vacuüm klepje stond te "klapperen".