31 October 2012, 11:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 October 2012, 11:59 door Yellow240.)
Voor de wet is een auto na 25 jaar oldtimer, maar er zijn al genoeg auto's die nog lang niet die leeftijd bereikt hebben maar nu al als klassieker gezien worden. Ik denk dat we in dit geval maar over de zgn "youngtimer" moeten praten. Ik snap het punt van Oga goed. Ik rij ook bijna dagelijks in mijn 240, en dat heeft ook gedeeltelijk te maken met het feit dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen: het scheelt me gewoonweg een hoop geld. Dat is echter niet de voornaamste reden. Ik zag mezelf niet in een getuned Golfje rijden, en ik ben gewoon ontzettend liefhebber van oude auto's en oude techniek, en ben ik niet van plan om m'n auto weg te doen als ik wel wegenbelasting zou moeten gaan betalen, daar is 'ie me te veel voor waard. Maar nu het volgende: zodra ik de volle wegenbelasting moet gaan betalen ben ik 160 euro (incl. verzekering) kwijt zonder ook maar een kilometer te rijden. Dat kan ik als student met een weekendbaantje dat nog geen 500 euro per maand oplevert toch niet ophoesten? Wat moet ik dan doen? Mijn auto schorsen of voor een paar centen verkopen? Ik ben best bereid om te betalen, maar dan wel op een reële manier.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90