23 January 2012, 18:17
Jeroen en Marc, bedank voor jullie reactie! (aangezien ik niet 1-2-3 gereedschap kon vinden om het door te meten, heb ik even een reservebobine gemonteerd, maar ik heb de waardes genoteerd Jeroen!)
En hij start nu metÃÃn, loopt goed, weer een paar keer opnieuw en opnieuw starten, het probleem is opgelost!!!
Het lag dus wel degelijk aan die oude bobine, hoewel ik dat niet dacht, aangezien ik wel een vonk kreeg (en dus misleid werd...).
Dat zou dus inderdaad ook kunnen verklaren waarom de gasinstallatie soms dan geen stroom kreeg, aangezien deze met een draadje op de + van de bobine zit, zoals Marc aangaf.
Bedankt voor het meedenken allemaal! Voor mensen met een dergelijk startprobleem in de toekomst: kijk dus ook eens goed naar de werking van je bobine (ook al is er een vonk)!!
En hij start nu metÃÃn, loopt goed, weer een paar keer opnieuw en opnieuw starten, het probleem is opgelost!!!

Dat zou dus inderdaad ook kunnen verklaren waarom de gasinstallatie soms dan geen stroom kreeg, aangezien deze met een draadje op de + van de bobine zit, zoals Marc aangaf.
Bedankt voor het meedenken allemaal! Voor mensen met een dergelijk startprobleem in de toekomst: kijk dus ook eens goed naar de werking van je bobine (ook al is er een vonk)!!

Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)