22 January 2012, 18:16
Heb nog even een aantal zaken nagelopen, Marc. Zo heb ik nog een beetje gedraaid aan het schroefje voor het stationair lopen op het inlaatspruitstuk (daar had ik ook al eens eerder aan zitten draaien, maar niet teruggezet nadien, dus bedankt dat je mij er even aan herinnerd hebt).
Een plofje, een plofje,en toen een hele harde KNAL (middendemper van de uitlaat ontploft!) en... hij liep!! Nu start hij zowel op benzine als LPG weer, weliswaar soms na een paar pogingen (motor liep ook goed dus is niet beschadigd door de distributietaferelen, een hele opluchting). Dus langzaam (en knallend) kom ik steeds verder bij de oplossing.
Nu wel even een nieuwe pot zien te monteren
Die zag er trouwens nog wel goed uit verder, niet rot ofzo, dus wat kan hiervan de oorzaak zijn, gasophoping ofzo? (anders is het vervangen ervan alleen symptoombestrijding). Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben?
Een plofje, een plofje,en toen een hele harde KNAL (middendemper van de uitlaat ontploft!) en... hij liep!! Nu start hij zowel op benzine als LPG weer, weliswaar soms na een paar pogingen (motor liep ook goed dus is niet beschadigd door de distributietaferelen, een hele opluchting). Dus langzaam (en knallend) kom ik steeds verder bij de oplossing.
Nu wel even een nieuwe pot zien te monteren

Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)