31 October 2012, 15:36
Gerald schreef:En zo zijn er nog wel meer.
Gezondheidzorg wordt bijna onbetaalbaar, zeker als je met zn 2en netjes verdient.
Een eigen huis wordt er ook niet goedkoper op.
Enne studeren: Ja dat is zeker leuk, iedere jongere wil tegenwoordig manager worden. Maar wat valt er nog te managen als er straks (lees binnenkort na de babyboom met pensioen is) er niemand meer op de werkvloer staat omdat niemand er voor is opgeleid?
Want Nederland heeft zo'n geweldige industrie, kom nou, alle maakindustrie vertrekt naar Azië. Met de handen werken word minder en minder. Nee ik ben geen manager, maar mijn huidige baan heb ik toch te danken aan een verantwoorde technische opleiding. En ook in de bejaardenzorg zal je een MBO diploma nodig hebben voor de meeste banen. Gezien het feit dat er legio dorpen/steden zijn zonder ROC's en dergelijke zal er gereisd moeten worden naar een andere stad door deze studenten. Een OV jaarkaartje is belachelijk duur tegenwoordig, ik moet nog zien wat de 'kortingskaart' voor studenten in gaat houden. Maar ik leef nog altijd in de veronderstelling dat een MBO/HBO/WO opgeleid vakpersoon zijn opleiding vanzelf wel terug betaald in de vorm van belastingen. Om die reden betaal ik straks namelijk enkele honderden euro's per jaar voor mijn zorgverzekering. Laten we het zo zeggen, op deze manier is mijn studiefinanciering in een kleine 2 jaar terug betaald tov wat iemand met minimumloon gaat betalen. Vind ik het erg meer te betalen dan iemand met een kleinere portemonnaie voor een sociale verzekering? Nee hoor, het ontstellend grote verschil daar gelaten, maar om dan zoveel bij het opleiden van onze jeugd te snoeien?