17 January 2012, 23:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 January 2012, 00:07 door 240diesel.)
OK, laten we dan van het positieve uitgaan; het 30 seconden gloeien, kabel losnemen naar binnen gaan en starten is geen goed idee.
Je zou beter 30 seconden kunnen gloeien, kabel er aan laten en dan naar binnen gaan en starten.
Dat omdat de ingespoten dieselolie op een fel brandende kaars beter "verdampt" dan op een reeds dovende kaars.De koude aluminium cilinderkop vreet de warmte van je gloeiplug in een paar tellen weer op.
Als de motor dan aanslaat kan je op je gemak de gloeidraad weer loskoppelen, het orginele relais gloeit ook een aantal seconden na nadat je het contactslot weer laat terugveren van "start" naar "contact".
Nog even over de zekering, het ziet er niet uit als een "normale" zekering.Onder je relais zit een metalen stripje van aluminium welke met 2 moertjes M6 of M5 geklemd zit.Dat stripje is je zekering voor de hoofdstroom naar je gloeibougies.
Een globaal idee van hoe het er uit ziet; (is mercedes geloof ik, maar komt qua zekering op hetzelfde neer)
http://www.dieselbombers.com/diesel-engi...ram-3.html
Ik zou als ik jou was eerst gewoon even kijken wat de eerste 3 gloeistiften doen en dan wat de laatste doen.Je koppeld de verbindingsstrip onder je vacuumpomp los zodat je ipv 6 doorverbonden gloeibougies er 3 voor en 3 achter hebt.
Dan pak je een gloeilamp (zoals ik in een ander topic al uitlegde) en maak je een stroomkringetje.Brandt de lamp fel dan doet in elk geval ÃÃn of meer gloeibougie(s) zijn/ hun werk. Je kunt dan natuurlijk de bougies afzonderlijk gaan testen.Brandt de lamp niet dan zijn alle 3 de gloeibougies naar de haaien en hoef je niet verder te zoeken.De betreffende 3 zijn dan gewoon aan vervanging toe.Het is gewoon een snelle methode die onnodig sleutelen voorkomen kan want alle gloeistiften blijven gewoon in de kop zitten, ook die lastiger 5 en 6.
Je zou beter 30 seconden kunnen gloeien, kabel er aan laten en dan naar binnen gaan en starten.
Dat omdat de ingespoten dieselolie op een fel brandende kaars beter "verdampt" dan op een reeds dovende kaars.De koude aluminium cilinderkop vreet de warmte van je gloeiplug in een paar tellen weer op.
Als de motor dan aanslaat kan je op je gemak de gloeidraad weer loskoppelen, het orginele relais gloeit ook een aantal seconden na nadat je het contactslot weer laat terugveren van "start" naar "contact".
Nog even over de zekering, het ziet er niet uit als een "normale" zekering.Onder je relais zit een metalen stripje van aluminium welke met 2 moertjes M6 of M5 geklemd zit.Dat stripje is je zekering voor de hoofdstroom naar je gloeibougies.
Een globaal idee van hoe het er uit ziet; (is mercedes geloof ik, maar komt qua zekering op hetzelfde neer)
http://www.dieselbombers.com/diesel-engi...ram-3.html
Ik zou als ik jou was eerst gewoon even kijken wat de eerste 3 gloeistiften doen en dan wat de laatste doen.Je koppeld de verbindingsstrip onder je vacuumpomp los zodat je ipv 6 doorverbonden gloeibougies er 3 voor en 3 achter hebt.
Dan pak je een gloeilamp (zoals ik in een ander topic al uitlegde) en maak je een stroomkringetje.Brandt de lamp fel dan doet in elk geval ÃÃn of meer gloeibougie(s) zijn/ hun werk. Je kunt dan natuurlijk de bougies afzonderlijk gaan testen.Brandt de lamp niet dan zijn alle 3 de gloeibougies naar de haaien en hoef je niet verder te zoeken.De betreffende 3 zijn dan gewoon aan vervanging toe.Het is gewoon een snelle methode die onnodig sleutelen voorkomen kan want alle gloeistiften blijven gewoon in de kop zitten, ook die lastiger 5 en 6.