31 October 2012, 15:46
BartWillem schreef:Mee eens, elke aap in NL is tegenwoordig "manager" en da's ook de reden waarom ik heel wat anders doe dan waar ik eigenlijk voor opgeleid ben (CE MarketingManagement en daarna nog Small Business & Retailmanagement gedaan en afgerond). Dit land is ondertussen kapot gemanaged.Maar ondertussen weet men niet eens hoe een lamp vervangen moet worden of een ei gebakken moet worden.
Terug naar het oldtimer-verhaal. Ik denk dat het rapport van TNO ook wel doorslaggevend is:
Bron: http://www.tno.nl/content.cfm?context=ov...1207310032
Als je maar 1500 km per jaar rijdt, zou je dus net zoveel uitstoten (let wel: niet de CO2-geneuzel maar gewoon de echt gemeten resultaten van NOx etc die veel schadelijker en eigenlijk ook belangrijker zijn) als een moderne auto die gemiddeld 100.000km per jaar rijdt. Dus wat dat betreft is het prima te verdedigen dat de oldtimerregeling eruit gaat (ware het niet dat dit inderdaad misbruikt is door de diesel-oldtimers die als dagelijkse auto gebruikt worden). Maar wat echter niet te verdedigen is dat Europa een standpunt heeft ingenomen dat auto's van 30 jaar en ouder belastingvrij dienen te zijn om het cultureel erfgoed qua auto's in stand te kunnen houden en dat staat dus weer haaks op het Pro-Europa-beleid dat de nieuwe regering na wil streven.
Ook zo'n leuk punt, we stimuleren al die hybride gevallen en zo, maar er word bepaald wat de wegenbelasting is naar aanleiding van CO2 uitstoot. NOx en fijnstof emissies zijn naar mijn mening minstens zo belangrijk, maar daar word totaal niet naar gekeken bij financiele injecties van de overheid. Al eerder gezegd, zolang de overheid geen ECHTE maatregelen neemt dan zullen we lekker blijven doormodderen met onze klimaatopwarming. En die percentages, hoeveel procent CO2 is eigenlijk afkomstig van autorijdend NL?