9 January 2012, 21:44
Jw240 schreef:als je de nokkenas toch er uit hebt, gelijk de keerring er van meenemen, behalve als ie niet oud is. Zo zit de nokkenas keerring van mn 240 nu al op de derde nokkenas, eerst de M, toen de A en nu de V, als je er voorzichtig mee bent kan ie wel ff mee. Keerring is nu een jaar of 6 oud denk ik.
Beste kijken of de boel lekt, dan vervangen, anders niet direct. Is wel zo dat keerringen die te lang op dezelfde plek zitten wel wat inloopsporen geven, als ze origineel zijn kan vervangen niet veel kwaad.
zelf ook een tijdje de A nokkenas er in gehad, zelfde ervaring als Marc, stuk beter. Koppel op lage toeren niet echt minder, zelfs wat soepeler omdat het koppel er niet zo agressief in komt en bij 2400-2800 kruissnelheid op de snelweg duidelijk beter oppakken.
@JW: Bedoel je 3 regels hierboven nu de X nokkenas of (zoals je typte) de A as?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2