9 January 2012, 20:32
Kogelman schreef:Bedankt Marc, dat is de info die ik zoek.
Ik neem aan dat de as gewoon 1 op 1 uit te wisselen is, daarna kleppen stellen en gaan met die banaan of is het raadzaam om ook keerringen (nokken-as, kruk-as, meeloop-as) te vervangen?
als je de nokkenas toch er uit hebt, gelijk de keerring er van meenemen, behalve als ie niet oud is. Zo zit de nokkenas keerring van mn 240 nu al op de derde nokkenas, eerst de M, toen de A en nu de V, als je er voorzichtig mee bent kan ie wel ff mee. Keerring is nu een jaar of 6 oud denk ik.
Beste kijken of de boel lekt, dan vervangen, anders niet direct. Is wel zo dat keerringen die te lang op dezelfde plek zitten wel wat inloopsporen geven, als ze origineel zijn kan vervangen niet veel kwaad.
zelf ook een tijdje de A nokkenas er in gehad, zelfde ervaring als Marc, stuk beter. Koppel op lage toeren niet echt minder, zelfs wat soepeler omdat het koppel er niet zo agressief in komt en bij 2400-2800 kruissnelheid op de snelweg duidelijk beter oppakken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni