toch het bekende waslijstje maar weer na lopen...
zitten de kabels goed in de hulzen (bij verwijderen niet aan de kabel maar de huls trekken..)
sluiten de hulzen goed vast aan op bougie en verdeelkap (als je een kabeltje beetpakt en je kunt het bij de betreffende aansluiting al gemakkelijk bewegen ben je al een flink einde in de verkeerde richting..
"klikt" het contactdeel van de kabel goed op de bougie en goed in die van het verdeelkapje
zitten de dopjes op de bougie vast (dat dingetje van de bougie zelf.. bougie er uit, omdraaien in de dop, met een tangetje voorzichtig iets aanzetten en een keer knijpen..)
hoe zien de electrodes van de bougie er uit
is je verdeelkap niet gescheurd
de diverse contacten daarvan niet versleten
het koolstof staafje in ver op
rotortje in orde, niet gescheurd
als ie slecht start omdat het vochtig weer is, en dat kun je vertalen naar een damplaagje op alles waar vocht maar bij en in kan komen, wijst direct naar verminderd contact..
heb het verder niet doorgelezen maar wat doet ie op benzine..?
en kabels van 3 jr zegt niets, het kan minder van kwaliteit zijn.. (de mijne zijn al enige decenia oud en geven 0 probleem..)
testje, als je van een rit thuiskomt, ff wachten tot het donker wordt, laten lopen, plantenspuit erbij, vernevelen onder de motorkap id buurt van die delen en opletten of je vonken ziet weg springen... da's dus niet de bedoeling.
zitten de kabels goed in de hulzen (bij verwijderen niet aan de kabel maar de huls trekken..)
sluiten de hulzen goed vast aan op bougie en verdeelkap (als je een kabeltje beetpakt en je kunt het bij de betreffende aansluiting al gemakkelijk bewegen ben je al een flink einde in de verkeerde richting..
"klikt" het contactdeel van de kabel goed op de bougie en goed in die van het verdeelkapje
zitten de dopjes op de bougie vast (dat dingetje van de bougie zelf.. bougie er uit, omdraaien in de dop, met een tangetje voorzichtig iets aanzetten en een keer knijpen..)
hoe zien de electrodes van de bougie er uit
is je verdeelkap niet gescheurd
de diverse contacten daarvan niet versleten
het koolstof staafje in ver op
rotortje in orde, niet gescheurd
als ie slecht start omdat het vochtig weer is, en dat kun je vertalen naar een damplaagje op alles waar vocht maar bij en in kan komen, wijst direct naar verminderd contact..
heb het verder niet doorgelezen maar wat doet ie op benzine..?
en kabels van 3 jr zegt niets, het kan minder van kwaliteit zijn.. (de mijne zijn al enige decenia oud en geven 0 probleem..)
testje, als je van een rit thuiskomt, ff wachten tot het donker wordt, laten lopen, plantenspuit erbij, vernevelen onder de motorkap id buurt van die delen en opletten of je vonken ziet weg springen... da's dus niet de bedoeling.