5 January 2012, 01:41
Ik heb dit topic al een tijd gevolgd en dacht met alle tips inmiddels van mijn eigen porblemen af te zijn.
Hiervoor reed ik met een velleman kit met contactpuntjes, maar toen het deze herfst nat werdt kon ik steeds slechter starten.
Daarom heb ik een Hotspark setje gekocht die na wat gedoe (kreeg eerst een set die niet goed bleek te zijn) uiteindelijk perfect leek te werken.
Maar afgelopen week en deze avond met de storm kreeg ik m'n motor bijna niet meer aan, ik heb nog nooit zo lang moeten starten..
Tijdens het starten pakt de motor wel op, maar het lijkt meer op plofjes, soms blijft ie even erg onrustig en langzaam draaien met die plofjes en dan zakt het weer in en moet ik opnieuw starten. Dit ritueel heb ik wel 5 of 6 keer moeten herhalen totdat de motor ineens tot leven kwam.
Daarna loopt de motor ook goed en rustig... ik snap er niks van.
Als het geheel warm is, start de boel goed..
Ik zit er aan te denken om toch die Hotspark maar weer te verwijderen en m'n veleman te gebruiken met goed afgestelde puntjes.
Voor zover ik weet is m'n accu nog goed, deze is nu 3 jaar oud.
De rotor en verdelerkap zijn nieuw en spanningsregelaar, bobine, bougies en koolborstels van de dynamo zijn een jaar oud.
De bougiekabels zijn ongeveer 3 jaar oud.
Ik rijd met een B21A op LPG en de verdamper is 4 jaar oud.
Help!
Hiervoor reed ik met een velleman kit met contactpuntjes, maar toen het deze herfst nat werdt kon ik steeds slechter starten.
Daarom heb ik een Hotspark setje gekocht die na wat gedoe (kreeg eerst een set die niet goed bleek te zijn) uiteindelijk perfect leek te werken.
Maar afgelopen week en deze avond met de storm kreeg ik m'n motor bijna niet meer aan, ik heb nog nooit zo lang moeten starten..
Tijdens het starten pakt de motor wel op, maar het lijkt meer op plofjes, soms blijft ie even erg onrustig en langzaam draaien met die plofjes en dan zakt het weer in en moet ik opnieuw starten. Dit ritueel heb ik wel 5 of 6 keer moeten herhalen totdat de motor ineens tot leven kwam.
Daarna loopt de motor ook goed en rustig... ik snap er niks van.
Als het geheel warm is, start de boel goed..
Ik zit er aan te denken om toch die Hotspark maar weer te verwijderen en m'n veleman te gebruiken met goed afgestelde puntjes.
Voor zover ik weet is m'n accu nog goed, deze is nu 3 jaar oud.
De rotor en verdelerkap zijn nieuw en spanningsregelaar, bobine, bougies en koolborstels van de dynamo zijn een jaar oud.
De bougiekabels zijn ongeveer 3 jaar oud.
Ik rijd met een B21A op LPG en de verdamper is 4 jaar oud.
Help!