26 December 2011, 21:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 December 2011, 22:22 door Marc1970.)
Ja dat is tobben met onderbouw tanks. Met 1:8 komen we met de 240 hooguit aan 300 kilometer. Je komt wel makkelijk aan de aanbevolen rij- en rusttijden.
Ik denk dat het ombouwen naar diesel goed te doen is, maar een hoop gedoe. Met bijvoorbeeld een Mercedes OM 615, onderdelen overal verkrijgbaar. Erg zuinig zijn die ouwe dingen niet, en loodzwaar.
Je kan net zo goed de motor weer op benzine laten lopen. Er zijn leuke kleine RVS benzinetankjes in de handel van 10-20 liter, ben je zo 150 km verder en wat vrijer in je routekeuze.
Ik heb nog wel een paar handige websites met LPG stations in den vreemde.
Frankrijk: http://stations.gpl.online.fr/appli/inde...ix%5B%5D=d
Spanje: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?j...E&sort=PLZ
Ik denk dat het ombouwen naar diesel goed te doen is, maar een hoop gedoe. Met bijvoorbeeld een Mercedes OM 615, onderdelen overal verkrijgbaar. Erg zuinig zijn die ouwe dingen niet, en loodzwaar.
Je kan net zo goed de motor weer op benzine laten lopen. Er zijn leuke kleine RVS benzinetankjes in de handel van 10-20 liter, ben je zo 150 km verder en wat vrijer in je routekeuze.
Ik heb nog wel een paar handige websites met LPG stations in den vreemde.
Frankrijk: http://stations.gpl.online.fr/appli/inde...ix%5B%5D=d
Spanje: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?j...E&sort=PLZ
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969