24 December 2011, 20:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 December 2011, 20:39 door Zuurstar.)
Volvo dude schreef:OkÃ, dat wist ik niet. Heb een paar jaar geleden een andere motor in m'n chevrolet gezet. Toen ging ik van 170 naar 300+ pk, maar ik heb me toen niet bij de rdw gemeld...Best leuk! maar als je bij een ongeval betrokken raakt en ze gaan je wagen onderzoeken op mankementen en wijzigingen kan het zijn dat je verzekeringerg moeilijk gaat doen.
Daar komen ze toch ook nooit achter?
En keuren is echt niet zo belachelijk moeilijk zoals iedereen denkt.
Je moet natuurlijk geen gekke dingen gaan doen die er ondeugdelijk uitzien.
Ook je remmen moeten ruim voldoen, rest is niet moeilijk.
[QUOTE/]Ik heb de turbo nog voor een maandje op de weg en merk nu dat ik amper boven het stationaire toerental kan komen.
Daarbij moet er dan ook een totaal nieuwe LPG installatie op, alles bij elkaar meer dan 4 nieuwe zuigers.
Maar ik heb me nu iets geks in de kop gehaald.
Aangezien ik niet weet hoe Volvo de compressie aanpast bij de B230ers, ga uit van de zuigers.
De kop dus hetzelfde blijkt te zijn, het vlakken van het (short) blok over blijft.
Kop of blok, het materiaal moet ergens af.
Andere optie is turbo blok omruilen, maar van dit blok is de kans wel heel groot dat ie niet meer dan 250Dkm gedraaid heeft.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar alvast bedankt voor jullie input.[/QUOTE]
Is veel goedkoper om de turbo in te bouwen, rest is denk ik maar gepruts en meestal zonde van je tijd, je hebt een pracht blok!
Hij is zuiniger en rijd veel beter, alleen een ander gasmengstuk en je bent wat kosten klaar als ik me tenminste niet vergis en verbeter me maar als het niet zo is.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard