23 December 2011, 22:11
Nieuwe zuigers zijn verhoudingsgewijs erg duur vind ik, met 100 euro/stuk is de lol er gauw af.
Die gegevens van wiki geloofde ik niet helemaal. De B230K is 10,5:1, de B230ET is 9,1:1. Die 10,3 hebben ze van de B230E overgenomen denk ik. http://en.volvo-club.cz/engines_list.php
Met 9,1:1 en een carburateur kan je nog best 100 pk maken. Om de ET als turbo te laten werken (182 pk!) moet je ook de ontsteking en injectie overzetten, kabelbomen, pompen, alles.
Die gegevens van wiki geloofde ik niet helemaal. De B230K is 10,5:1, de B230ET is 9,1:1. Die 10,3 hebben ze van de B230E overgenomen denk ik. http://en.volvo-club.cz/engines_list.php
Met 9,1:1 en een carburateur kan je nog best 100 pk maken. Om de ET als turbo te laten werken (182 pk!) moet je ook de ontsteking en injectie overzetten, kabelbomen, pompen, alles.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969